Wednesday, September 21, 2011

Hujan Sore

Najib - Rosmah Takut Untuk Hadir Ke Mahkamah?

KALAULAH betul maklumat mengatakan Najib Razak dan Rosmah Mansor akan memohon untuk menolak sapina ke atasnya dari hadir ke mahkamah dalam perbicaraan kes liwat membabitkan Anwar Ibrahim maka makin jelas dan nyatalah apa yang tidak nyata sebelum ini.

Sebelum ini sudah diagak Najib dan Rosmah tidak akan berani untuk berhadapan dengan Anwar di mahkamah bagi menjawab segala persoalan di sebalik tuduhan liwat ke atasnya.

Permohonan Najib laki bini itu juga menjawab sejauh siapa Najib sebenarnya kerana kurang seminggu beliau mengatakan tidak akan takut berhadapan dengan Anwar. Katanya Najib; saya tidak gentar untuk berhadapan dengan Anwar. Cabaran itu menyebabkan orang ramai merasakan Najib adalah anak jantan Tun Razak.

Najib membuat kenyataan cabaran itu selepas mengumumkan pemasuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Kenapa Najib dan Rosmah takut untuk hadir ke mahkamah? Kalau benar beliau tidak terbabit seperti mana yang dinafikan kenapa takut untuk hadir ke mahkamah menjawab persoalan yang akan ditimbulkan. Hanya ada beberapa persoalan di sekitar Najib dan Rosmah yang ingin diketahui oleh peguam dan disampaikan kepada mahkamah.

Najib dan Rosmah tidak perlu takut kerana di mahkamah ada peguam, ada pendakwa dan juga ada hakim. Rasanya hakim tidak mudah bengong untuk membuat keputusan. Apakah Najib dan Rosmah takut kepada Karpal Singh dan para peguam Anwar lain. Apa nak takutnya mereka adalah profesional kalau mereka menyoal mereka tidak akan tergelecah dari rilnya.

Pada saya dengan tindakan Najib itu walaupun "relevan' bagi hakim tetapi ia bakal memberi kesan buruk kepada Najib. Orang ramai boleh membuat tanggapan bahawa Najib mungkin terlibat. Orang ramai juga akan berpegang kepada pepatah berbunyi,berani kerana benar takut kerana kalah.

Kalau pun Najib dan Rosmah memang tidak mengetahui akan perkara itu tetapi bila mereka menolaknya dengan tektikal itu menyebabkan orang akan menuduh mereka memang terlibat. [wm.kl.3:30 pm 21/09/11]

No comments: