Tuesday, December 21, 2010

Berita Tengah Hari

Apa Dah Jadi Dengan Kelantanku...
Ketua Bahagian Umno Anjur Maksiat?

SAYA sangat berharap maklumat yang sampai kepada saya ini tidak betul. Biarlah ianya akan dinafikan oleh pihak berkenaan selepas ini. Ataupun kalau ianya betul pihak berwajib di Kelantan hendaklah ambil tindakan.

Kita dan sesiapa saja tidak akan bersetuju dan merelakan apa yang dilaporkan ini berlaku. Ia bukan saja tidak manis, tetapi akan menyebabkan semua orang terpalit dengan dosa dan noda.

Ceritanya begini...

Sebuah rumah (mungkin rumah rihat) seorang ketua bahagian Umno telah dijadikan sarang maksiat. Katanya dalam rumah itu menjadi tempat perjudian, karoake dan lebih mendukacitakan ia menjadi tempat persinggahan perempuan di waktu malam.

Kalau setakat berjudi, main teruk atau pakau dan berkaroake berduet antara jantan dan perempuan tidak masalah. Tetapi ada kegiatan yang lebih dahsyat dari itu .. pelacuran!

Pihak penguasa tempat mengetahui hal berkenaan. Tetapi tidak berjaya untuk membenteraskannya. Katanya ketua Umno bahagian berkenaan cukup kebal melindungi rumah rihat berkenaan.

Baru-baru ini rumah rihat berkenaan sudah pun diserbu oleh pihak berkuasa. Semasa serbuan itu dibuat ditemui seorang lelaki sedang berasmara dana dengan seorang perempuan.

Rumah berkenaan katanya dikhaskan kepada ahli-ahli dan Vip saja dan orang biasa tidak dibenarkan masuk.

Sekiranya maklumat ini benar sangatlah diharap pihak berkuasa polis, penguatkuasa agama atau pun Pasukan Anti Dadah (AADK) perlu bertindak tegas. Bukan saja setakat membuat serbuan tetapi rumah berkenaan perlu dipantau sepanjang masa.

Ingatlah kalau Tuhan menurunkan bala ke atas sesebuah kampung dan negeri itu ia bukan saja tertimpa atas batu jemala mereka yang melakukannya, tetapi turut terpalit kepada seluruh penduduk kampung dan negeri berkenaan. Weiiiiii..... jangan lari! [ttdi.kl.12:00 t/hari 21/12/10]

3 comments:

sbfadzil said...

Tuan MSO, Tahniah & bersama dalam tindakan amal makruh nahi mungkar.

capalrella said...

rumah rehat tu dimana adakah di kg. kubang golok, Bachok kalau dikubang golok memang ada nama nik resort.

Ibni Ismail said...

Salam.
Macam Astro selalu kata'macam macam ada' di Kelantan ni. Ketua UMNO ada rumah maksiat dan ada juga cerita Adun PAS berkhalwat. Tlg cek sikit hal adun PAS ni yg konon dah di ampun Allah melalui Nik Aziz. Tuduhan ni terlampau batas tapi perlu lah diperjelaskan oleh seseorang. Jgn biar fitnah berleluasa.