Sunday, April 25, 2010

Foto Larut Malam Hulu Selangor 12

Banding Dengan Akal Bukan Dengan Luncai!

APA yang paling saya kesal dalam hidup ialah apabila orang tidak mempercayai apa yang kita kata dan orang yang tidak mahu menerima hakikat kebenaran yang nyata. Saya juga menyesali kalau keadilan dan kebebasan yang kita amalkan ditolak dengan rasa sentimen mentah dan sama sekali tidak berpegang kepada kebenaran.

Seorang penjenguk (mungkin masih mentah) mempersoalkan angka yang saya berikan mengenai 'kehebatan' himpunan terakhir BN di Taman Bunga Raya. Cara dia mengomen seperti mahu menuduh saya memfitnah dan tidak adil dalam memberi gambaran berhubung perkara itu.

Angka saya berikan dalam himpunan BN itu sekitar 3,000. Tidak mungkin dalam ruang sempit begitu ia mampu memuatkan jumlah 10,000 atau ribu-ribu, ribu-ribu dan ribu-ribu. Sebuah protal bebas hanya menyebut angka itu sekitar 2,000 sahaja. Ini bererti saya telah memberi bonus 1,000 kepada BN.

Sebenarnya perbahasan ini membuang masa saja. Tetapi saya sengaja menjawab untuk menjelaskan bahawa masih ada penjenguk yang bersifat sebegini, yang tidak pernah berterima kasih kerana dapat membaca laporan dan catatan percuma dari blog saya.

Mungkin catatan dan kata-kata boleh dimanipulasikan. Di sini saya memuatkan gambar di sekitar himpunana itu seperti mana yang disiarkan dalam blog tegar menyokong BN. (Maaf kerana saya menyedutnya). Saya tidak mahu berhujah panjang apa lagi dengan penjenguk-penjenguk otak kemetok yang belum matang. Saksi dan nilailah sendiri dengan akal intelektual dan bukan dengan akal Luncai. Saya rasa Pak Pandir, Pak Kador, Lebai Malang dapat menilainya walaupun dengan kebodohan tradisi mereka terhadap apa yang ada.

Kepada sesiapa yang memilih gambar lebih besar dan lebih ramai tentang himpunan itu bolehlah dikirimkan untuk dipostingkan di sini! [wm.kl. 9:10 am 25/04/10]

Pandangan dari jauh pentas himpunan terakhir BN di Taman Bunga Raya.

Pandangan skrin besar (berukur 100 kaki kali 1,000 kaki? yang disediakan untuk memberi peluang orang ramai menantap wajah Mahathir.

Pandangan dekat skrin yang memaparkan wajah Mahathir.

Skrin lebih besar memaparkan wajah Najib. Mungkin saiz skin ini 5,000 kali 10,000 kaki.

Pandangan dari dekat skrin memaparkan wajah Najib.

3 comments:

dexidle said...

Tuan Mso, jangan dilayan orang totok macam tu.. totok yg macam tu.. kalu mati pon, batu nisan dia kalu buleh nk ukir gamba keris

qori said...

dah terbukti yg 3k saja dtg Crmh BN smlm... ceramah dari pakatan saja yg 20k.. tq MSO...

anakzaman said...

TUAN MSO,

Tuan menulis telah sekian lama.
Tak perlu melayan kritikan atau pandangan yang hidupnya selorong (kata orang kampung saya).
Dia percaya media Malaysia yang bebas sebelah pehak dan mewar-warkan perkara tak benar supaya berharap akan menjadi benar.

Dia tak tahu kawan-kawan saya satu pejabat agensi kerajaan dah berkampung 4 hari di Sungai Tengi atas arahan politik meramaikan ceramah UBN.
Itulah sebab dia tak percaya jumlah peminat ceramah yang tuan laporkan.

Saya tak hairan orang sambut Najib ,Mahathir dan lain-lain orang UBN sehingga 50000 atau lebih kerana yang datang tu kena paksa dan kepentingan peribadi.

Saya berharap anggaplah penjengok blog tuan itu nak mencari blog yang boleh melayan persaan kecewanya.

Teruskan dasar dan sikap blog tuan.

anzam 2009