Monday, May 25, 2009

Berita Terkini

Husam Sah Tanding Timbalan Presiden

PEREBUTAN jawatan nombor dua dalam Pas akan menyaksikan perlawan tiga penjuru bila mana Husam Musa hari ini mengesahkan beliau akan ikut sama merebut jawatan timbalan presiden Pas.

Dengan mengenakan baju lengan panjang berjalur biru purple Husam mengumumkan perkara itu di pejabat Pas di Jalan Raja Laut.

Dengan pengumuman itu menamatkan spekulasi sebelum ini yang kononnya Husam akan menarik diri ataupun sedia bertanding untuk mempertahankan jawatan Naib Presiden sahaja.

Menurut Husam alasan beliau mencuba nasib dijawatan itu ialah kerana keperluan semasa dan melihat senario politik dalam Pas.

Exco Kerajaan Kelantan itu menjadikan pendekatan diambil pemimpin Pas untuk berbaik dengan Umno sebagai alasan kenapa beliau bertanding jawatan itu.

Apa yang dilakukan Husam itu seolah beliau berusaha untuk menghalang pendekatan Pas dengan Umno?

Kelmarin seorang lagi Naib Presiden Pas, Mohamad Sabu telah mengumumkan akan bertanding jawatan timbalan presiden Pas. Penyandang jawatan Nasharudin Mat Isa juga mengesahkan akan mempertahankan jawatan berkenaan. Ulasan selanjut akan menyusul. [wm.kl. 2:30 pm 25/05/09]

No comments: