Friday, March 6, 2009

Berita Lewat

Setiausaha Politik Azalina Yang Kena Siasat SPRM

PEGAWAI Kanan seorang menteri yang dilaporkan disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ialah Setiausaha Politik kepada Menteri Pelancongan, Azalina Othman Said.

Setiausaha Politik itu ditahan sejak Rabu lalu dan dibebaskan hari ini ditahan kerana dikatakan terbabit dengan rasuah wang sebanyak RM70,000.

SPRM seperti mana dilaporkan oleh media maya enggan mengulas berhubung penahanan Seitausaha Menteri berkenaan. Ada unsur-unsur untuk melindungi identiti setiausaha politik berkenaan dan majikannya, kementerian tempat beliau bertugas.

Setiausaha menteri berkenaan berasal dari Kelantan dan pernah menjadi wakil rakyat peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) apabila menang dalam pilihan raya umum 2004. Ideniti setiasuaha politik ini disahkan oleh salah seorang pegawai pejabat Perdana Menteri didihubungi sekejap tadi.

Apakah penahanan itu ada kena mengena dengan rasuah politik menjelang pemilihan agung Umno pada hujung bulan ini tidak dapat disahkan. "Saya tidak berani kata kenapa SP itu disiasat SPRM, tetapi dia adalah setiausaha politik Azlina," ujarnya.

Azalina Othman Said adalah salah seorang calon yang akan bertanding sebagai ahli Majlis Tertinggi Umno (MT). [kl. 4:30 pm 06/03/09]

1 comment:

david santos said...

Thanks for your posting!
Have a nice weekend!!!!!