Saturday, January 17, 2009

Dari Kuala Ke Kuala 14

Jika Sasaran Tepat, Pas Mungkin Menang?

(kemaskini) PENGIRAAN undi masih berlangsung dan semakin rancak. Peti-peti undi dari pusat penggiraan undi dari ke empat-empat DUN terus di bawa masuk ke pusat penjumlahan undi di stadium negeri.

Dari 44 peti undi yang sudah dijumlahkan calon BN, Wan Ahmad Farid Wan Salleh mendahului calon Pas, Abdul Wahid Endut dengan kelebihan kira-kira 670 undi. Wan Farid mendapat 7,902 undi manakala Abdul Wahid mendapat 7,235 undi.

Setakat ini calon bebas Azaharuddin Mamat hanya mendapat 44 undi.
Masih ada kira-kira 100 peti undi yang masih belum dikira. Bersambung.... [7:50 malam]

JIKA indikator awal yang diletakkan Pas sekiranya peratus mengundi rendah sekitar 80 peratus dan tidak melebihi 85 peratus ini bermakna kerusi P36 Kuala Terengganu kemungkinan akan ditawan Pas kerana peratus keluar mengundi selepas pusat pengundian ditutup sekejap tadi disekitar 80 peratus saja.

Dari sumber yang belum disahkan peratus keluar mengundi sekitar 80 peratus dan tidak melebihi 85 peratus.

Pas menyatakan keyakinan mereka kalau peratus keluar mengundi rendah kemenangan akan berpihak kepada mereka. Sebaliknya kalau peratus tinggi apa lagi menepati sasaran yang diletakkan Suruhanjaya Pilihan Raya iaitu 90 peratus Pas merasakan harapannya untuk menang tipis.

Dengan peratusan yang tidak rasmi itu Pas yakin menang dengan majoriti sekitar 1,000 undi sahaja. Keputusan tidak rasmi dari bilik Gerakan kedua parti dijangka akan diketahui sekitar jam 7:30 malam. Sementara itu menurut seorang jurucakap bilik Gerakan Pas menguasai 80 peratus undi Cina di DUN Bandar. [wm.kl. 5:20 pm 17/01/09]

No comments: