Friday, February 29, 2008

Enekdot Politik

Membaca Kelicitan Annuar Musa

PAPAN tanda gergasi seperti di bawah ini banyak didirikan di tempat-tempat strategik di Kelantan. Papan tanda ini adalah rayuan Umno untuk mendapatkan satu undi untuk parti itu menguasai Kelantan bagi menumbangkan Kerajaan Islam Pas Kelantan.

Perkataan sebenarnya di papan tanda ini berbunyi "Satu Undi Untuk Kelantan", bagaimana pun versi di bawah ini perkataan itu sudah dipindah menjadi "Satu Kerusi Saja Untuk Kelantan".


Apakah maksud Annuar Musa meluruskan telunjuk meminta satu undi itu sebenarnya beliau meminta satu kerusi saja untuk Umno Kelantan, iaitu kerusi untuk dirinya sendiri?

Annuar tentu gembira dan bahagia kalau permintaan dipenuhi rakyat Kelantan. Biarlah 58 kerusi lain dilepaskan kepada Pas. Satu kerusi Parlimen sudah cukup untuk Annuar menjadi Menteri selepas pilihan raya akan datang. Jelas telunjuk itu lurus tapi keliking tetap berkait!

Di sinilah politik dan kebijaksanaan Annuar dalam mencari kesempatan dalam pilihan raya ke-12 ini. Apakah permainan "cas keting" masih berlaku! [wm.kl 8:00 pm 29/02/08]

No comments: