Friday, September 21, 2007

Berita Mutakhir

Akhirnya Ayah Terima Jenazah Nurin Jazlin

AKHIRNYA Jazimin Abdul Jalil, 33 dan Norazian Bistaman, 35 ayah dan ibu Nurin Jazlin akur mayat budak perempuan yang dijumpai di dalam beg di Petaling Jaya Utara dua hari lalu adalah anaknya, Nurin Jazalin, 8 yang dilaporkan hilang sebulan lalu.

Pagi tadi Jazmin telah menerima jenazah anaknya dari bilik simpinan mayat Hospital Besar Kuala Lumpur dan kini sudah dibawa balik ke rumahnya di Wangsa Maju. Jenazah Nurin Jazlin akan dikebumikan selepas Jumaat nanti di Setapak.

Berita TV tengah hari ini melaporkan Jazimin tidak mahu ujian kedua dilakukan bagi mengesahkan jenazah itu adalah Nurin seperti mana yang dituntut semalam. Semalam Jazimin enggan menerima hakikat jenayah itu sebagai anaknya dan masih merasakan Nurin Jazlin masih selamat.

Menurut laporan berita itu suasana di bilik mayat HBKL diselubungi kesayuan dan kesedihan. Orang ramai dan pemberita yang menunggu untuk mengetahui perkembangan mengenai Nurin Jazlin sejak pagi lagi tidak dapat menahan sebak ada yang menangis terisak-isek.

(Salam untuk Nurin yang sudah beradu di syurga!) [wm.kl 21/09/07]

No comments: