Tuesday, July 31, 2007

Berita Semasa

Ketua PKR Tumpat Letak Jawatan

TUMPAT: Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahagian ini Abdul Razak atau Mohamad Samad, 54 (foto) telah meletakan jawatan berkuasa semalam 30 Julai.

Menurut Razak, beliau bertindak demikian kerana kecewa dengan tindak tanduk Pengerusi Perhubungan PKR Kelantan Nik Mahmood Nik Hassan yang dianggapnya sebagai tidak menghormati keputusan yang diambil berhubung kunjungan Penasihat PKR Anwar Ibrahim ke Kelantan minggu hadapan.

Surat perletakan itu telah diserahkan ke pejabat Pengerusi Badan Perhubungan PKR negeri di Kota Bharu semalam.

Katanya, pihaknya telah membuat persiapan untuk menyambut kunjungan Anwar ke Tumpat sejak berbulan dulu tiba-tiba kunjungan itu dibatalkan dan dipindahkan ke Tanah Merah.

Menurut program awal, katanya, Anwar dijangkan merasmikan pejabat PKR Tumpat, menghadiri majlis ramah mesra bersama masyarakat Thai dan megadakan ceramah umum pada malamnya.

“Program ini sudah dijanjikan awal dan PKR bahagian ini telah membuat persiapan sewajarnya, tetapi tiba-tiba Nik Mahmood menggunakan kuasanya selaku Pengerusi membawa Anwar ke Tanah Merah, ini benar-benar mengecewakan saya,” katanya.

Katanya kesemua majlis di Tumpat itu adalah penting terutamanya majlis ramah mesra dengan masyarakt Thai dan juga ceramah bagi membangkitkan semangat penyokong PKR untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

“Ceramah itu adalah sebagai mengenang kebamli majlis Selamat Tinggal Umno oleh ahli-ahli Umno sewaktu mereka menyertai PKR beberapa tahun dulu,” katanya.

Ekoran perletakan jawatan itu, Ketua PKR Bahagian akan dipangku oleh Timbalannya, Muhamad Hassan.

Bagaimana pun Razak berkata beliau tetap bersama PKR dan terus akan membantu parti mengikut kemampuannya. [kl 31/07/07 jk]

No comments: