Saturday, June 16, 2007

Fokus

Ku Li dan Musa Legasi Tun Razak

Kemunculan Tengku Razaleigh Hamzah bersama Musa Hitam sering kali menjadi perhatian umum. Apa lagi kalau kemunculan penuh cerita dan mereka saling sapa menyapa, bergurau serta bernostalgia tentang perjalanan politik mereka masa lampau menambahkan keceriaan suasana keceriaan itu.

Sebagai orang politik kemunculan ataupun cakap-cakap mereka tetap akan dikaji dan menjadi bahan cerita. Orang sering beranggapan bercakapan mereka membawa lebih dari dua makna tersirat.

Petang kelmarin mereka berdua muncul untuk kesekian kalinya dengan lagak dan gaya tidak berubah seperti mana berlaku sebelum ini. Gaya mereka berjalan dan ketawa mengembalikan ingatan bukan saja kepada mereka, tetapi juga mengenai masa lampau yang mereka berdua lalui dan catat dalam kanvas politik tanah air.

Mereka muncul dan duduk semeja menjadi ahli penal dalam Seminar Legasi Tun Abdul Razak yang pusat Konvenysen Sime Darby anjuran Akademi Pemuda Umno. Tentunya 'persembahan' kedua tokoh legasi Tun Razak itu menggembirakan Pemuda Umno yang sengaja mengundang mereka untuk mempelajari sesuatu dan menimba pengalaman yang dimiliki kedua tokoh legenda Umno berkenaan.

Ikutilah rencana khas "Tengku Razaleigh Legasi Tun Razak" yang akan menyusul - mso.

No comments: